Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål 

Afhentning

Har I en fysisk butik? Kan jeg afhente min ordre hos jer? 

Vi har desværre ingen fysisk butik eller anden fast bemanding, og derfor kan afhentning ikke lade sig gøre. 

Specialbestillinger

Kan jeg få en kjole i en anden farve end de viste?  Kan I sy min brudekjole?
Desværre ikke. Elizabeth startede oprindeligt HistoriskeDragter som en syservice for vikingetøj og dengang syede hun selv bestillingerne derhjemme. Men firmaet er vokset, og vi syr i dag ikke længere bestillingsvarer, da vi ikke kan følge med efterspørgslen. I stedet arbejder vi tæt sammen med en systue, som producerer vores dragter i større mængder ad gangen. Vi researcher og designer selv dragterne og leverer så symønstre og en prototype til systuen, der producerer varerne i stof som VI har valgt - og med de syninger, vi ønsker - både håndsyninger og på maskine. På den måde har vi den fulde kontrol med dragtens historiske korrekthed, samtidig med at vi kan følge med efterspørgslen. 
Det gælder for dragter af vores eget mærke, men derudover tager vi også varer hjem fra andre mærker. Her researcher vi hver vare, så vi kan skrive en brugbar produktbeskrivelse, der forhåbentlig kan guide dig godt igennem valget af netop den dragt, DU skal bruge. Vi forsøger også altid at have en periodeangivelse i hver varebeskrivelse, så du kan se, 'hvornår' dragten hører hjemme.

Levering

Der er ingen informationer om min pakke i GLS' system?
Der kan godt gå lidt tid, før pakken registreres i systemet. Når vi har afleveret pakken til GLS, skal den først transporteres ud til deres sorteringscentral, før dens stregkode bliver scannet, så den kan ses i systemet. Prøv at tjekke igen senere på dagen eller næste morgen, så skulle der gerne være sket noget.

Hvor længe går der, før jeg får min pakke / kan hente min pakke på posthuset?
Normalt går der 1-3 dage, fra vi afsender pakken til den er nået frem til dig. Bemærk, at der på de enkelte produktsider står angivet, hvor lang leveringstid, der er på hver enkelt vare.

Hvis vi har sendt din pakke om aftenen (og du har fået denne mail om aftenen), så kan der godt gå frem til næste eftermiddag, før den kan ses i GLS' system, da den kommer med samme postbil, som hvis vi først pakker om morgenen. Har du f.eks. denne mail onsdag eftermiddag eller aften, bliver den sorteret på postcentralen om torsdagen og vil typisk være ude hos dig om fredagen. Hvis du har fået mailen tidligt torsdag morgen, vil pakken nå samme postgang og vil også være ude hos dig om fredagen.  Hvis du bor på en ø, kan det tage en ekstra dag.

Der er nu gået 3 dage, siden I afsendte min pakke, og den er stadig ikke nået frem?
Tjek først 'Track & Trace' - du har fået en mail med pakkenummeret. Her kan du se, hvor din pakke befinder sig lige nu. Nogle gange glemmer PostDanmark at sende besked om, at pakken faktisk ligger klar til afhentning på dit posthus. 

En gang imellem hænger en pakke lidt længere tid i pakkesorteringen. Det betyder ikke nødvendigvis, at den er blevet væk. Du kan til enhver tid ringe til GLS kundeservice, tlf. 76 33 11 11. De kan ofte se lidt ekstra oplysninger om pakken. 
Hvis der slet ingen oplysninger er om pakken, så skriv meget gerne tilbage til os på info@historiskedragter.dk, da pakken er vores ansvar, indtil den er leveret til dig. Hvis pakken er blevet rigtigt, ægte væk, så skal du have dine penge tilbage.

Jeg vil gerne returnere eller bytte mine varer? 
Du har 14 dages returret fra du modtog varen. Inden for dette tidsrum skal du informere os om, at du ønsker at returnere varer. Du skal selv betale returfragten, og vi anbefaler, at du sender varen retur som pakke. Pakker er forsikrede og kan spores. Det kan den ikke, hvis du vælger at sende som brev eller maxibrev, og hvis uheldet skulle være ude og brevet bliver væk, så kan vi ikke se, hvorvidt du faktisk har sendt varerne retur eller ej. Dermed kan du miste din ret til ombytning eller tilbagebetaling.

Du skal sende varerne retur senest 14 dage efter, at du har givet os besked om, at du ønsker at returnere.